گفتگو با خانم پوست فروشان رتبه ۷۹ کارآفرینی






* در خدمت خانم پوست فروشان یکی از رتبه های برتر کنکور کارشناسی ارشد ۹۶ هستیم. ضمن عرض سلام، لطفاً نظر خودتان را درباره کنکور بفرمایید و رتبه، درصدهای اکتسابی و معدل مؤثر خودتان را نیز ذکر کنید.

 

سلام. الهام پوست فروشان هستم رتبه ۷۹ کارآفرینی. درصدهای من عبارتند از: زبان ۲۴‎٪، اسلام ۵‎٪ ریاضی ۳۵‎٪، تئوری ۳۳‎٪ ، اقتصاد ۶۴‎٪ ،  تحقیق در عملیات ۹‎٪ ، بازاریابی ۴۵‎٪ . شایان ذکر اینکه درس تحقیق در عملیات در کارآفرینی ضریب ندارد که من صرفاً به دلیل علاقه به گرایش بازاریابی، این درس را نیز پاسخ دادم.

 

* منابع مورد استفاده شما چه بود؟

برای برخی دروس از کلاس و جزوه اساتید مؤسسه پژوهش استفاده کردم؛ به عنوان مثال، از کلاس تئوری مدیریت استاد پرچ استفاده کردم و جزوه و کتاب ایشان را در کنار کتاب مقیمی خواندم، برای بازاریابی از کلاس بسیار مفید دکتر مدرسی و جزوه ایشان استفاده کردم، برای درس تحقیق در عملیات با کلاس استاد خاکپور و جزوه ایشان همراه شدم که نسبتاً خوب بود و نهایتاً درس آمار را با کلاس و جزوه استاد تاجیک پیش رفتم. درس ریاضی را هم خودم بصورت خودخوان از روی کتاب آقای رنجبران مطالعه کردم.

 

* چه توصیه‌ای درباره نحوه مطالعه دروس مختلف برای مخاطبان ما دارید؟

اگر به عقب باز گردم، در خصوص انتخاب منابع دقت بیشتری خواهم کرد. جدای از مواردی که در سؤال قبل ذکر کردم، منابع نامناسب و غیر استاندارد دیگری هم داشتم که بیهوده وقت مرا تلف کردند که اگر زمان به عقب باز گردد، قطعاً آنها را انتخاب نخواهم کرد.

 

* رشته کارشناسی شما چی بوده و در آن مقطع چه معدلی را بدست آوردید؟

رشته تحصیلی من در مقطع کارشناسی، مهندسی صنایع بود که در دانشگاه الزهرا (س) بود و با معدل 16/39 فارغ‌التحصیل شدم.

 

* از چه زمان برای کنکور شروع به مطالعه کردید و چند ساعت در روز مطالعه داشتید؟

از آذر ماه شروع به مطالعه کردم. بعضی از روزها خیلی خوب درس می‌خواندم و به عنوان مثال حتی تا ۸ ساعت در روز نیز رکورد مطالعاتی داشتم. اما واقعاً بعضی روزها هم بود (مانند ایام نوروز) که اصلا درس نخواندم که البته جای تأسف دارد! ولی بعد از عید بطور متوسط 6 الی 7 ساعت مطالعه را داشتم.

 

* رشته و گرایشی که در کنکور انتخاب کردید چه بود؟

ابتدا بازاریابی، بعد بازاریابی بین‌الملل، سپس کارآفرینی. در نهایت هم در کارآفرینی پذیرفته شدم.

 

* کنکور 96 اولین حضور شما در کنکور کارشناسی ارشد بود؟

بله

 

* چگونه با مؤسسه آموزش عالی آزاد پژوهش آشنا شدید؟

دوستان من این مؤسسه را به من پیشنهاد دادند که از این بابت از آنها ممنونم.

 

* به چه علت تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد گرفتید؟

در شرایط کنونی، داشتن دانش در سطح مدرک کارشناسی کافی به نظر نمی‌رسد و داشتن سوادی در حد کارشناسی ارشد ضروری به نظر می‌رسد. ضمن اینکه رشته کارشناسی خود را هم دوست نداشتم و علاقه به مدیریت و جذابیت حوزه کارآفرینی نیز مزید بر علت شد.

 

* در این مسیر از مشورت چه فرد یا افرادی استفاده می‌کردید؟

در درجه اول از مشورت اساتید مؤسسه بهره‌مند می‌شدم و در کنار آن، دو تن از دوستان صمیمی من که در ادوار گذشته کنکور مدیریت شرکت داشتند و در دانشگاه‌های خوب پذیرفته شده‌اند، راهنماهای خوب من در این راه بودند.

 

* از روز اول چه رویایی را در سر می‌پروراندید و کسب چه رتبه‌ای را برای خود متصور بودید؟

خیلی دوست داشتم به دانشگاه تهران وارد شوم و این موضوع بیشتر از عنوان رشته برای من مهم بود. بین بازاریابی و کارآفرینی تفاوتی قائل نبودم و هر دو را دوست داشتم. لذا به قبولی یکی از این دو رشته در دانشگاه تهران می‌اندیشیدم.

 

* در آخر چند کلمه به شما خواهیم گفت تا نظر خود را خیلی کوتاه در مورد آنها اعلام کنید.

- رشته مدیریت

رشته بسیار خوبی برای کارشناسی ارشد محسوب می‌شود و جذابیت‌های زیادی دارد. ضمناً ورود به این رشته نیز چندان دشوار نیست.

- موسسه پژوهش

هماهنگی و نظم حاکم بر روال برگزاری دوره را دوست داشتم؛ کلاس‌ها در مجموع خوب بودند و فقط در برخی کلاس‌ها، جا برای رشد و توسعه بیشتر وجود دارد.

- استاد پرچ

کتاب ایشان انصافاً کتاب بی‌نظیری است.

- دانشگاه تهران

بسیار عالی است و من دانشگاه خود را بسیار دوست دارم.

 

 

منابع خوبی را انتخاب نمایند و مطالعه هدفمندی داشته باشند. منابع را چند بار بخوانند و خیلی خود را گرفتار تغییر منبع نکنند. شرکت در تعدادی آزمون آزمایشی جامع را هم برای محک زدن توانمندی‌ها قبل از کنکور توصیه می‌کنم. با آرزوی موفقیت برای همه داوطلبان و با تشکر از شما.

نظرات کاربران

تا کنون نظری ثبت نشده است. اولین نفری باشید که نظر خود را ثبت می کند

نظر شما

در حال ارسال نظر شما ...
نظر شما با موفقیت ارسال شد. پس از تایید مدیر سایت در سایت نمایش داده خواهد شد